TRON

well, at the first time, I watched TRON LEGACY (2010), I knew it’s the new version of TRON (1982). But, I didn’t know well about these movie. I just know, TRON LEGACY is awesome! really!! >__< Then, I was searching..searching.. and searching.. Jreng! Jreng! Jreng!! 

TRON (1982) vs TRON LEGACY (2010)

hello?? dari tahunnya aja udah kelewat puluhan. ==’, Pertamanya, aku kira, TRON (1982) bakal, hm.. gimana y? Intinya: JADUL deh. Beda kaya yang TRON LEGACY. Aku awalnya mikir gitu, coz, tahun segitu, yaaaaaah… kalian tahu sendiri.

kok aku jadi ribet si ngomongnya. =3= 

A hacker is literally abducted into the world of a computer and forced to participate in gladiatorial games where his only chance of escape is with the help of a heroic security program.

Director: Steven Lisberger
Writers: Steven Lisberger (screenplay), Steven Lisberger (story),
Stars: Jeff Bridges, Bruce Boxleitner and David Warner

I was in shock, when I was watching these trailer. ==’ Walt Disney, I adore YOU!! 

Sisi Unexpected: Zaman segitu, mereka udah bisa bikin film dengan imajinasi tinggi yang bener-bener futuristic! yang bener-bener PASTI belum ada di zaman mereka! awesome! WOW! Bener-bener orang zaman dahulu yang pikirannya di masa depan! 

 gak kuat liat animasinya dah gan..! Tapi, saat tahun segitu, ini bener-bener canggih kali ya. =3=

Next….

The son of a virtual world designer goes looking for his father and ends up inside the digital world that his father designed. He meets his father’s creation turned bad and a unique ally who was born inside the digital domain of The Grid.

Director: Joseph Kosinski
Writers: Edward Kitsis (screenplay), Adam Horowitz (screenplay)
Stars: Jeff Bridges, Garrett Hedlund and Olivia Wilde

Walt Disney, I adore you more than before!!!  

no comment dah, buat trailer tron legacy. 100% love like adore this! Bener-bener futuristic! dan sisi Unexpected: Hal-hal di TRON LEGACY yang gak pernah terbayangkan ada, sudah di bayangkan orang abad 20. Cuma di kasih plus plus, dan point utamanya tetep sama. ORISINIL dah.  

 

 

awesoooooome!!!!! >______<  

the motorcycle

 

 

see, bedanya dikit banget, dan konsepnya sama.. yah, bagaimanapun, yang tahun 2010 lebih keren dong, hehe Salut banget deh buat Steven Lisberger, yang pada tahun itu sudah bisa membayangkan hal-hal unexpected, (mungkin, gak ada yang gak mungkin di pikirannya). Salut banget!!  

JEFF BRIDGES 

who is he?? He’s KEVIN FLYNN, beliau ini setia sekali main di 2 sekuel film TRON. (jelas lah.. tokoh utamanya.. =3=)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s